Hoogezand-Sappemeer

Bedankt voor het vertellen van uw wensen voor de Hub Hoogezand-Sappemeer

Hoe ziet de Hub Hoogezand-Sappemeer eruit en wat zijn de plannen?

De Hub Hoogezand-Sappemeer is het trein- en busstation Hoogezand-Sappemeer. Het treinstation Hoogezand-Sappemeer bevindt zich op de spoorlijn Groningen-Bad Nieuweschans; ook rijdt hier de trein tussen Groningen en Veendam. Vanaf het busstation bij deze Hub rijdt een stadsbus. Op het station zijn een fietsenstalling en fietskluizen. Het is mogelijk een OV-fiets te huren en de OV-chipkaart op te laden bij de kaartautomaat. De auto gratis parkeren kan op de P&R. Planning voor de opwaardering: 2018-2022.

Locatie van de Hub Hoogezand-Sappemeer

Reacties van bezoekers

    • P Molter
    • donderdag 08 juni 2017
    • 15:03

    Hallo. Natuurlijk ben ik voor volwaardige voorzieningen bij alle stations. Allereerst wil ik namens vele mede-bewoners van Borgercompagnie en Tripscompagnie ook hier pleiten voor een volwaardige station op Sappemeer- Oost. Het schijnt dat de perron nu net even iets te kort is en wat verlengd mag worden. Daar zijn wij dan al bijzonder blij mee. Sluiten hier is natuurlijk geen optie.

      • Chiaretta
      • vrijdag 16 juni 2017
      • 08:52

      Idd, station Sappemeer-Oost is onmisbaar!

    • Kees Stsda
    • donderdag 08 juni 2017
    • 16:55

    Nrrtere handhaving Openbare ruimte

      • Kees Stada
      • donderdag 08 juni 2017
      • 16:58

      Betere handhaving openbare ruimte. Het is nu bar en boos.

    • Geja Staal
    • vrijdag 09 juni 2017
    • 15:02

    Afsluitbare/ bewaakte fietsenstalling met oplaadmogelijkheid voor el-fietsen ..... en dit graag bij alle hubs!

    • Robert
    • maandag 12 juni 2017
    • 11:30

    Natuurlijk dat bouwval van een stationshok afbreken en een nieuw volwaardig gebouw neerzetten met wachtruimte en horeca/kiosken. Desnoods via een museumorganisatie, zoals Zuidbroek. Combineren met Martenshoek kan ook. Nieuw station bij de Hooge Meeren.
    Aansluitende bussen door de hele gemeente, dus ook Sappemeer en Sappemeer Noord.

    • tijn
    • maandag 12 juni 2017
    • 21:42

    het is daar een verschrikkelijk saaie plek en ook het ziet er verlaten uit. het voelt niet alsof je thuiskomt

    • G.Beck
    • dinsdag 13 juni 2017
    • 13:46

    een beschutte wachtplek met de nodige voorzieningen, kiosk, toilet enz. zou inderdaad heel welkom zijn. En goede aansluitingen op bus/trein, niet alleen met de buurtbus maar ook andere bussen, zowel voor negen uur als 's avonds en in de weekenden. Nu doet het erg onprettig aan, als je er naar toe of vandaan moet lopen of op het station zelf moet zijn. De huidige wachtruimte kan niet als zodanig worden gebruikt en ziet er niet meer uit. Meer toezicht zou niet verkeerd zijn.

    • Harm deboer
    • dinsdag 13 juni 2017
    • 18:01

    Ik vind bij martenshoek statsion en hoogezand-sappermeer stasion bewaakte fietsen stalling en wc met een winkel erbij plus bij martenshoek zijn weinig pakkeerplaats bij martenshoek bewaakt ondergroents fietsenstalling neer zeten en kan je meer pakkeer plaata kan maken

    • Bert Kolk namens de Ouderenraad H-S
    • donderdag 15 juni 2017
    • 12:09

    HUB-station H-S
    • Dat men het Station H-S als een HUB aanwijst is onzes inziens niet logisch. Het station H-S ligt niet centraal in Hoogezand-Sappemeer en is qua vervoersstromen moeilijk bereikbaar. Op dit moment is het alleen het begin- en eindpunt van de stadsbus. De stadsbus rijdt alleen overdag en niet op zondag!
    • Het station ligt aan een doorgaande weg met te weinig parkeergelegenheden. Een weg, die voor rolstoelgebruikelijk vele obstakels kent en niet vlak geplaveid is.
    • De omgeving van het station is haveloos. Het stationsgebouw verkeert in een desolate toestand. De kiosk is nu leeg en onbemand
    • Er zijn geen toiletten in het station en ook niet in de onmiddellijke nabijheid van het station.
    • Het is er zelfs unheimisch! Hier wil je niet laat in avond, wanneer het donker is, aankomen!

    • Moeten het station H-S in de toekomst wel een volwaardige HUB worden, dan moet volgens de Ouderenraad H-S aan de volgende eisen voldaan worden:
    • De lijnbussen die nu door Hoogezand rijden moeten ook langs het station gaan rijden. De wegenstructuur voor deze route moeten voor bussen geschikt gemaakt worden. Circuit Beukemastraat/Stationsweg/Kees de Haanstraat moet zodanig aangepast worden dat deze voor lijnbussen obstakelvrij is.
    • Het plaveisel om het station is oneffen en onvriendelijk voor rolstoelgebruikers en moet dus aangepakt worden.
    • De hellingbanen naar de perrons moeten obstakelvrij zijn en de hellingen minder steil gemaakt worden.
    • De kiosk moet weer bemand worden en de beheerder moet bereid zijn mensen te helpen bij het overstappen van publiekvervoer naar openbaar vervoer.
    • De deuren van de kiosk moeten verbreed worden. Nu zeer moeilijk toegankelijk voor een rolstoelgebruiker.
    • Er moet meer licht op het station komen. Eventueel met bewegingsmelders.
    • Er moeten toiletten komen. Inclusief een invalidentoilet.
    • De kaartjesautomaat moet geschikt gemaakt worden voor rolstoelgebruikers.
    • Er moeten goede mogelijkheden komen om rolstoelgebruikers zelfstandig de trein in te komen.
    • De spoorwegovergang moet zonder problemen door een rolstoelgebruiker genomen kunnen worden (nu te brede gleuven)
    • De weg voor het station moet vlakker zijn en er moeten speciale plaatsen komen voor een rolstoeltaxi.
    • Er moet een mogelijkheid zijn voor mensen om rechtstreeks contact op te kunnen nemen met de centrale.

      • Chiaretta
      • vrijdag 16 juni 2017
      • 08:50

      Helemaal perfect verwoord! Ben het in alle punten eens met dhr. Kok en de Ouderenraad H-S.

    • DJ
    • vrijdag 16 juni 2017
    • 06:58

    Het behouden van station Sappemeer is heel belangrijk voor dorpen als Borger-,en Tripscompagnie, Froombosch etc.

    Stad Groningen weert al meer de auto, waardoor de forenzen gedwongen worden gebruik te maken van het OV. Voor iemand die regematige diensten draait is dat vast geen probleem, mits je na zeven uur begint met werken en om 18:00 uur weer thuis bent. Voor alle anderen vroege, late, onregelmatige en weekend diensten is het OV practisch niet te doen.
    Dit probleem wordt wel al groter met onze 24 uurs economie.
    Grote werkgevers in Stad hanteren een rigide parkeerbeleid, betaald parkeren wordt daar al groter en men lijkt te vergeten dat 50% van al het personeel van buiten Stad komt.
    Zorg daar voor grote P&R faciliteiten, die veilig en gratis toegangkelijk zijn met 24 uurs OV naar de bedrijfsterreinen en centrum.

    • P Weijers
    • vrijdag 16 juni 2017
    • 17:44

    Wat zouden jullie ervan denken om eerst is al die teringzooi op straat op te ruimen voordat je andere dingen gaat doen. Tis overal 1 grote zijnerzijds.